Prawdziwy przyrodnik chce poznawać przyrodę i chronić ją przed zniszczeniem. Poznawaniu przyrody służą obserwacje. Aby je odpowiednio przeprowadzić, przyrodnik musi być ciekawy, cierpliwy, uważny i wytrwały. Uczniowie kl. IV prowadzą obserwacje przyrodnicze w terenie.
Obserwacje przyrodnicze w kl. IV
- 1
Gramy w darta
Dziś w ramach "Aktywnych przerw" ćwiczyliśmy celność oraz koncentrację podczas gry w darta.
Ultimate w kl. IV
Dzisiaj na lekcji wf uczniowie klasy IV uczyli się rzucać i chwytać dyski. Był to wstęp do zapoznania z ultimate, dyscypliną kojarzoną pod nazwą frisbee. Celem 7 osobowego zespołu jest złapanie dysku w strefie punktowej bronionej przez przeciwników. Ultimate jest jedną z niewielu gier drużynowych, w której nie ma sędziego. Za prawidłowy przebieg gry odpowiadają zawodnicy i to na nich spoczywa odpowiedzialność, aby mecz był rozgrywany w atmosferze fair play. Gracze sami rozwiązują sporne sytuacje zgodnie z zasadami „Spirit of the Game”. Zaufanie, szacunek, otwartość na argumenty drugiej strony to wartości, które w ultimate stanowią nadrzędną rolę. Mamy nadzieję, że szybko opanujemy aspekty techniczne i zaprezentujemy swoje umiejętności w grze.
6
Profilaktyka chorób zakaźnych
Tydzień dla profilaktyki chorób zakaźnych. Spotkanie z dziećmi i warsztaty przeprowadziła pani pielęgniarka Jolanta Żmudowska.
2
Tenis plażowy
Podczas Europejskiego Tygodnia Sportu na lekcjach wf poznajemy nowe dyscypliny sportowe. Dzisiaj uczniowie klasy V spróbowali swoich sił w tenisie plażowym. Słyszeliście kiedyś o takiej dyscyplinie? My już zapoznaliśmy się z podstawowymi przepisami gry oraz uczymy się przebijać piłkę rakietką na drugą stronę siatki. Co prawda jest to mocno „raczkująca” gra w Polsce, na szczęście z roku na rok przybywa coraz więcej jej miłośników. Od dzisiaj nie jest to dla nas zaskoczeniem. Tenis plażowy jest świetnym połączeniem siatkówki plażowej z tenisem ziemnym. Gorąco zachęcamy do gry w tenisa plażowego!
4
"Dance ma sens"
„Dance ma sens”, czyli pierwsza taneczna rozgrzewka dziewczynek w ramach Europejskiego Tygodnia Sportu.
5
Aktywne przerwy bez przerwy
Uczniowie podzielili się swoimi pomysłami na „Aktywne przerwy bez przerwy”, które realizujemy podczas Europejskiego Tygodnia Sportu. W piątek odbyły się zawody żonglerki piłkarskiej, dzisiaj drużynowe zawody w skokach przez skakankę. Co nas czeka jutro? Quizz wiedzy o sporcie dla starszych uczniów oraz zabawy ruchowe dla młodszych. Zapraszamy wszystkich chętnych uczniów do wspólnej zabawy!
11
Inauguracja Europejskiego Tygodnia Sportu
26 września rozpoczął się Europejski Tydzień Sportu – cykliczna kampania zainicjowana przez Komisję Europejską pod hasłem #BEACTIVE!, której celem jest zachęcenie obywateli do aktywnego, zdrowego trybu życia. Z tej okazji uczniowie wzięli udział w zajęciach z p. Wiktorem Kacprzakiem, który jest dietetykiem i piłkarzem Noteci Czarnków. Celem spotkania było zwrócenie uwagi na prawidłowe odżywianie, zdrowy styl życia oraz odpowiednio zbilansowaną dietę. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego należy ograniczać słodycze i słodkie napoje, a zwiększyć spożycie warzyw i owoców, w jaki sposób żywność wpływa na nasze zdrowie i zachowanie. Ważną sprawą jest też łączenie elementów zdrowego odżywiania z uprawianiem sportu, dlatego zajęcia zakończyły się wspólnym treningiem, który poprowadził p. Adam Drozdowicz – trener MKS Steico Noteć Czarnków. Serdecznie dziękujemy za ciekawe zajęcia i poświęcony nam czas!
38
Wrsztaty profilaktyczne w kl. II i III
Uczniowie klasy II i III wzięli udział w pierwszej części warsztatów w ramach programu profilaktyki przeciwdziałania przemocy i ochrony dzieci przed krzywdzeniem. Warsztaty mają na celu przekazanie dzieciom wiedzy na temat zagrożeń oraz rozwijanie umiejętności ochrony siebie w sytuacjach zagrożenia przemocą. Realizowane są przez p. Monikę Wesołek – Wolską z PPP w Czarnkowie na podstawie programu rekomendowanego przez Fundację „Dajemy Dzieciom Siłę”.
3
Spacer kl. IV do Nadleśnictwa Sarbia
- 2
Europejski Dzień Języków
26 września obchodzimy Europejski Dzień Języków. To niezła okazja do powtórzenia lub poszerzenia wiedzy uczniów o nazwy państw i narodowości w języku angielskim, co udało się zrobić na lekcjach w klasach młodszych. Oprócz powtórki w klacie drugiej uczniowie zagrali w grę: Who has … szukając odpowiedniego kraju. Była to istna wieża Babel, ale widać, że zabawa bardzo uczniom się spodobała. Uczniowie klasy 3 i 4 zagrali jeszcze dodatkowo w domino i memo.
12
Archiwum Aktualności
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Sierpień 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Luty 2023
- Styczeń 2023
- Grudzień 2022
- Listopad 2022
- Październik 2022
- Wrzesień 2022
- Sierpień 2022
- Styczeń 2022
- Grudzień 2021
- Listopad 2021
- Wszystkie